ESC 2014 - Nyheder
#JoinUs
Grand Prix får nyt logo: Her er Eurovision-diamanten
Send din idé:
Hvordan skal underholdningen være?
Dato: 20. december 2013
Kilde: dr.dk/grandprix
DR har nu løftet sløret for logoet til næste års Eurovision Song Contest. Det bliver en sekskantet diamant, der skal indramme 2014-udgaven af verdens største musikkonkurrence. Samtidig opfordrer DR de mange grandprix-fans rundt om i Europa til at komme med deres idéer til, hvordan underholdningen i Eruopas største tv-show skal være.

Det er Europas største tv-show. 180 millioner mennesker i mere end 40 lande ser med. Og du bestemmer, hvad der skal ske på scenen i de næste fire minutter.

Det er udfordringen til seerne, da DR sammen den europæiske tv-union EBU torsdag startede kampagnen #MyEurovisionIdea. Her kan du på sociale medier komme dine idéer til, hvordan et af numrene i showet - et såkaldt 'interval act' - skal se ud.

- Vi tror på, at der er en masse kreative kræfter ude blandt seerne hele i Europa, og dem vil vi gerne lade komme til orde. Derfor opfordrer vi nu alle, der har idéer, holdninger og meninger til, hvordan et af numrene i showet skal se ud, til at skrive deres forslag, fortæller DRs showchef, Jan Lagermand Lundme.

Frem til 31. januar kan du komme dine forslag til, hvad et af numrene skal bestå af, ved at skrive eller lægge billeder på Facebook, Twitter eller Instagram og tilføje hashtag'et #MyEurovisionIdea. På websitet JoinUs.dk, som lanceres i dag, kan du læse, hvordan det foregår.

- Det kan være alt mellem himmel og jord! Et forslag til nogle vilde kostumer eller en vanvittig scenografi. En artist, som kan noget helt specielt. Eller et gensyn med nye eller gamle Eurovision-stjerner. Små og store idéer, som vi kan sætte sammen til det mest fantastiske nummer, siger Jan Lagermand Lundme.

Sådan kan du være med

• Find på en idé til det ultimative nummer i Eurovision Song Contest 2014.

• Del din idé på Facebook, Twitter eller Instagram - og brug hashtag'et #MyEurovisionIdea.

• Husk at din status på Facebook skal være offentlig, og dine privatlivs indstillinger skal være sat til offentlig på Instagram, så vi kan se dit forslag.

• De mest fantastiske idéer bliver til virkelighed i tv i maj 2014.

• Læs mere på JoinUs.dk

DRs slogan for Eurovision Song Contest i København hedder #JoinUs, og det er essensen af den nye kampagne: Kom og vær med, del dine idéer og lad os sammen få noget magisk til at opstå.

- Det nemmeste for os ville være selv at finde på al underholdningen, og det bliver ikke nogen nem proces at sortere i de mange idéer. Men vi vil lytte til Europa og udnytte den energi, som opstår, når folk samles om Eurovision på de sociale medier, siger showchefen og giver denne opfordring videre:

- Gå ind på JoinUs.dk, brug hashtag'et #MyEurovisionIdea og skriv alle jeres gode forslag og tossede idéer. Vi glæder vi os som små børn til juleaften til at se, hvad I kommer op med!

Se også Emmelies opfordring til at deltage:

Opdateret den 20.12.2013